Help programmeren! Wat nu?
In deze blog neemt juf Charlotte je mee in de wondere wereld van het programmeren bij de jongste en oudste kleuters
In deze blog neemt juf Charlotte je mee in de wondere wereld van het programmeren voor jongste en oudste kleuters.
Ze geeft enkele praktische tips hoe je hiermee aan de slag kan gaan.
Wil je meer van Juf Charlotte zien, klik dan hier!
De laatste jaren zijn wij op school erg bezig met het toepassen van Media/ ICT in de kleuterklas. Onze school heeft al heel wat geïnvesteerd in middelen om aan ICT te doen in de klas. Zo hebben we vorig jaar in alle klasjes een smartboard en IPad in gebruik genomen. Bij vele collega’s was het toen ‘HELP en wat nu?’. Na heel wat pedagogische studiedagen en bijscholingen in teken van ICT doorgebracht te hebben deel ik graag enkele tips om met programmeren aan de slag te gaan.
Ik hoop dat je aan de hand van deze kleine maar fijne ideetjes zin gekregen hebt om te gaan programmeren met jouw kleuters. Alvast heel veel plezier gewenst!
In deze blog neemt juf Charlotte je mee in de wondere wereld van het programmeren bij de jongste en oudste kleuters
In deze blog neemt juf Imke je mee naar de uitgewerkte pietenbakkerij in haar klas.
In deze post krijg je 10 handige tips te lezen die kunnen helpen bij de woordenschatontwikkeling van kleuters
De boekenhoek in de kleuterklas is een magische plek waar kinderen hun verbeelding kunnen laten gaan, verhalen kunnen ontdekken en hun liefde voor lezen kunnen ontwikkelen. Door interactieve elementen toe te voegen, kunnen we deze ervaring nog verrijkender maken. Hier zijn enkele inspirerende ideeën om de boekenhoek in jouw kleuterklas interactief en boeiend te maken.
Dit is een template, dupliceer deze pagina om een nieuwe post te maken. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.
Juf Steffi vertelt in deze blog hoe ze de wissel van jongste kleuters naar oudste kleuters ervaarde.